03. October 2015

Zurich Airport is working with the switching- and address-book solution of Recos IC AG

SWITCHBOARD-SOLUTION: HIGHER EFFICIENCY AND BETTER SERVICE
The objective of the customer contact center of Zurich airport is to improve service to customers and business partners, to increase efficiency and to take advantage of working more effectively.

COMMUNICATION-PLATFORM FOR THE SWITCHBOARD

The initiator of this project was the phase-out of the Aastra PBX, whose first components were taken in 1993 into operation at the airport. thus a new solution for the switchboard in CCC has to be found. The Operator Workstation on the Aastra PBX has satisfied its purpose very well. However due to the planned phase-outs, Zürich Airport AG was forced to switch to a new system, that can be implemented to the Cisco Communications Manager . This project was implemented by the Department of Communication Engineering of Zurich Airport AG & the Recos IC AG from Lachen.

Zurich Airport AG - Success Story - german

01. OKTOBER 2015

MiCONTACT CENTER FOR MICROSOFT LYNC

Customers are the lifeblood of your business...

...You know that to retain their loyalty you need to consistently deliver the high level of service they expect-day in and day out. As an executive, contact center supervisor, or IT professional in a small- to big-size business, you may think that a highly sophisticated contact center solution is out of your reach.

Think again…

Sophisticated functionality; unsophisticated price
MiContact Center for Microsoft Lync brings sophisticated contact center functionality to mid and enterprise agent contact center. You get a broad feature set without the complexity that is typical of a large-company deployment and without the high costs.

Take advantage of a true, end-to-end Microsoft© contact center
MYCC4Lync is the only true, end-to-end contact center today that utilizes both Microsoft back-office and desktop solutions. Our call control is natively delivered through the unified communications and Voice over IP architecture of the Microsoft Lync™ Server 2010/2013 platform and user accounts are managed through synchro-nization with Active Directory®. Customer interactions are delivered to agents through the Lync client while reports are powered by SQL Server® and Microsoft Reporting Services® and delivered through Excel®. On top of this, all real-time and management tools are based on familiar Microsoft Office® applications making the MiCC4Lync solution intuitive and easy to learn.

MiCC4Lync Factsheet PDF

12. April 2014

Social Media führt zu grossen Diskussionen in der Presse

Die Nachfolgestudie von Barbara Kunert mit dem Thema „Schweizer Grossfirmen im Social Web 2012“ wird in der Presse heftig diskutiert. Wie die in der Studie beschriebenen negativen Auswirkungen behandelt werden können lesen Sie bitte hier
Januar - Neuer Telesnap Release Version 2011

Mit dem neuen Release wird der neue Vermittlungsarbeitsplatz Telesnap Attendant noch besser. Kontaktieren Sie uns, wir zeigen Ihnen die neuen Möglichkeiten!

3. Februar 2014

Cisco Zertifizierung der Telesnap Produkte

Die neuen Telesnap Produkte setzen auf Kontinuität und haben den IVT Test für den Cisco Unified Callmanager der Version 8.5 bestanden.

Leider wurde die hier angekündigte IT Solutions um ein Jahr verschoben. Informationen zu dem sehr aktuellen Thema private Internetnutzung am Arbeitsplatz können wir Ihnen trotzdem jederzeit aus erster Hand weitergeben.

Interessiert? Gerne vereinbaren wir mit Ihnen einen Termin
Januar - Cisco Zertifizierung der Telesnap Produkte

Die Telesnap Produkte der Version 2009 haben die IVT Tests für den Cisco Unified Callmanager der Version 7.1 bestanden. Durch diese erneute Zertifizierung setzt Telesnap die langjährige und erfolgreiche Partnerschaft mit Cisco fort.

15. Januar 2014

CTI Integration in NEST / IS-E

Recos IC kann ihren Kunden die Integration der Gemeinde- und Werklösung NEST / IS-E in Snapware anbieten. Damit vereinfacht sich die Bearbeitung von Anrufen im Kundenumfeld auf einen einzigen Klick.
November - Neue Softwareversionen von Aurenz

AlwinPro und Anna4 liegen nun in der Version 6.0 vor, womit auch Windows 7 von allen Aurenz Produkten unterstützt wird.
November - Telesnap und Windows 7

Die Telesnap Softwareprodukte der Version 2009SP1 sind offiziell unter Windows 7 unterstützt.
August – Telesnap Produktportfolio Version 2009

Telesnap erweitert das Produkteportfolio um den neuen Vermittlungsarbeitsplatz «Telesnap Attendant». Zudem werden die bestehenden Produkte für den Endbenutzer massgeblich verbessert indem Abläufe optimiert und Integrationen vereinfacht werden.

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